Followers Yg Baek Hati

Bila yg Kecil Diperbesarkan & Sebaliknya

|
Halluu Malluu !!!

Semalam duk tgh skodeng2 org kt dlm FB,,aku ada terbaca psl mahasiswa USM kena tangkap sbb membuat status FB yg dikatakan berunsurkan ugutan N hasutan untuk mengebom heli PM Malaysia..Terkejut(bukan tahap beruk lg) jgk lar sket2 (okeh.aku.trkejut.sgt.pon), dahla si dia ni blajar sama ngan bekas kampus aku..USM Kejuruteraan Nibong Tebal (ceh promote tuh)..Apa yg aku tgk kt profil dia, pelajar ni sekarang tgh amik master dlm Civil Eng(nsb.bukan.kos.aku). Alkisahnya,kes ini bermula pabila 1 blog ni yg membuat entry kt blognya mengenai status 'hasutan' itu. Klik sini.


Dipendekkan cerita, polis pon tangkap n soal siasat la pelajar tu..Menurut berita, jika didapati bersalah hukuman 2 tahun n bla3(lupa!) ataupon kedua2nya skali dikenakan.

Bagi aku la kan, kes ini saja je diperbesarkan. student tu bergurau senda ja kot. Yelah, xkan la org nak berbuat jahat hebohkan pasal niat dia pada khalayak ramai. Tp tu la kan, sape suruh wat status pelik2 yg melibatkan menteri2 negara nih (tp.aku.rasa.kalau.status.menhina.menfitnah.ugut.ulama.YBpakatanrakyat.xda.pape.kot) kan da kena tangkap..huhu

Ni Park Bom (2NE1)
So, beberapa point dpt diambil dr kes nih
  • Of kos traffic blog tersebut naik tggi woo...
  • 2 tahun hukuman kesalahan (klu.bersalah.la.kan) da sama dgn tempoh untuk wat Master untuk reserch pny (kan rugi tu)
  • Usah bermain kata2 psal keselamatan negera (wlpon bergurau)
  • nama USM femes! eh ya ke???cam femes xelok je
  • menyerlahkan ke'Apex'an USM..pelajar pon pandai wat2 bom nih..Terbaik! haha


p/s:gambar Park Bom tu bukan org yg wat status hasutan tu yerr..tp dia antara artis KPOP yg aku suka..comel kan..sora pon power..auuuwww!
    Sekian.Chow! Salam

    2 Luahan ati anda:

    Post a Comment

    nak luah pape??silalah :D

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...