Followers Yg Baek Hati

Malaysia Oh Malaysia......

|
Assalamualaikum...

Aku secara peribadinya rasa kesedihan membuak2 dlm diri aku bila terbaca byk story2 yg  pada hari ini taggal 2 Jan 2012..sumanya aku bc kt Facebook..yela kt situ la tempat aku bekerja sehari suntuk wat ms skrang neh..hehe

Yg pertamanya, ada 1 blogger nih yg menyamakan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sbg Agen Iblis..tambahnya lagi beliau mengatakan UAI menyebarkan dakyah haram dan sesat yg mana menuruti cara yahudi..isk isk isk!
Aku mengaku yg aku mmg xarif dlm bab2 agama neh just turuti apa yg wajib n jauhi yg haram..Tapi aku tgk kesan positif drpd dakwah UAI dimana telah menarik  minat ramai pemuda2 melayu n Islam Malaysia dan menjadikan UAI sebagai 1 fenomena baru..setiap kuliah yg dihadiri oleh UAI boleh dikatakan FULL HOUSE (ye2 tu tajuk cite korea kan)..aku mls ah nk crite pnjg..sape nk nilai sndri sape betol@salah p la sini n ni FB..Ni lah politik skunk,,sanggup menggunakn pelbagai cara tuk menjatuhkan pihak lawan..aritu isu hudud ni skunk hina UIA plak..

Yg kedua nya,,kecoh pasal Nur Amalina Che Bakri yg mana dulu nya pelajar SPM terbaik n di support habis oleh Bank Negara (xsilap aku la) ke oversea..si Amalina ni di khabarkan mengalami 'culture shock'..byk gmbr2 dlm FB nya yg memperlihatkan ketidaksopanan n keterlanjuran bersosialnya di oversea..FB Amalina skunk ni pon da di deactivate..Hok aloh,,,xsemestinya cerdik akal mampu untuk survive di perantauan sekiranya kurang pegangan iman di dada..cewahhhh!


Last skali,, kesedihan melanda diri pabila dpt tau yg Piala Sumbangsih di tukar venue ny dari maen di KB pindah ke Kay Elll..adoi3 melepas nk tgk live angkat piala kat SSMIV..dah la ada org nk sponsor tiket kt aku..hahahaha..melepas guwe :D

Chow!!


0 Luahan ati anda:

Post a Comment

nak luah pape??silalah :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...